Lavazza

12 položiek celkom

Káva Lavazza

Talianska značka Lavazza patrí k najväčším producentom kávy na svete. Zakladateľ spoločnosti Luigi Lavazza vyštudoval obchodnú školu a chémiu. Oženil sa a mal 9 detí. Kúpil si obchod s potravinami v Turíne, kde začal onedlho pražiť vlastnú kávu.

Vyrábal praženú kávu, miešaním kávových zŕn rôzneho druhu a pôvodu vytváral nové voňe a chute.

V priebehu 1. svetovej vojny mala Lavazza vyše 40 zamestnancov. Po vojne kúpil Eureku - pražiaci stroj, ktorým zvýšil produkciu.

V roku 1923 sa stal Luigi Lavazza najväčším talianskym dovozcom kávy a pražiarom.

Vďaka pergamenovému papieru bolo možné skladovať a uchovať vôňu kávy niekoľko dní, čím Lavazza mohol dodávať na trh hotovú kávu. Predaj kávy prudko stúpal. Keď mal Luigi Lavazza 74 rokov, podiel firmy rozdelil medzi svojich synov, ktorí sa zaviazali, že tieto podiely vždy zostanú v rodine.lavazza-crema

Lavazza z Talianska do celého sveta

Po II. svetovej vojne vzniklo prvé logo firmy. Začiatkom 60 rokov firma spracovávala 40 ton kávy denne a predávala ju vo vrecúškach, alebo plechovkách. V roku 1965 otvorili pri Turíne najväčšiu pražiareň kávy v Európe. V roku 1971 po prvýkrát prezentovali vo svete kávu s vákuovaným balením v hliníkovej fólii.

V roku 1979 bolo založené Centrum Luigiho Lavazzu pre štúdium a výskum kávy. Prvú zahraničnú pobočku otvorili vo Francúzsku neďaleko Paríža. Dnes ich má 6 v Európe a jednu v USA, prostredníctvom distribútorov je Lavazza prítomná vo viac ako 90 krajinách sveta.

V roku 1989 firma vytvorila veľmi úspešný kávovar Lavazza Espresso Point, ktorý zaznamenal za rok 60 percentný nárast obratu.

V roku 1994 vytvorila rekord s 33 miliardami šálok kávy. 

Po 100 rokoch od založenia firmy, firma mala 1500 zamestnancov, 5 tovární a vyše 250 druhov káv.

Talianska ikona Lavazza

Lavazza je spoločnosť, ktorá sa zameriava na praženie, distribúciu a predaj kávy a výrobu kávových automatov a kapsulových kávovarov. 

V konkurenčnom kávovom biznise sa presadila vďaka inováciam a využitiu sily reklamy a marketingu.

Lavazza vyberá len tie najlepšie kávové zrná, aby vytvorila špeciálne kávové zmesi, ktoré si môžete s radosťou vychutnávať každý deň.

Viac ako 120-ročná tradícia praženia kávy zaručuje, že vo Vašej šálke odhalíte tajomstvo tej najlahodnejšej chuti.

Pôvodne začínala ako malá rodinná firma, dnes túto značku poznajú kávičkári na celom svete.crema