Vedci to povedali na rovinu: Koľko kávy denne je tak akurát?

Denne si môžete dopriať 3-4 šálky kávy a je to bezpečné. A navyše aj zdraviu prospešné. Uviedol to renomovaný britský odborný časopis British Medical Journal, ktorý spracoval výsledky 200 štúdií zaoberajúcich sa účinkami kávy

Tím výskumníkov skúmal účinky kofeínu v piatich oblastiach: akútna toxicita, kardiovaskulárne účinky, vplyv na kosti a vápnik, vplyv na správanie a vývojová a reproduktívna toxicita.

Konzumácia 400 miligramov kofeínu denne nemá podľa štúdie pre zdravých ľudí žiadne nežiaduce účinky. 400 miligramov kofeínu sú približne 4 šálky kávy denne.

Pre zdravé tehotné ženy je bezpečné množstvu 300 miligramov, pre deti a adolescentov zase 2.5 miligramu na každý kilogram váhy.

Vedci však upozorňujú, že to neplatí pre ľudí, ktorí nie sú zdraví alebo vedia o tom, že sú citliví na kofeín.

crema 

Konzumenti kávy, ktorí si v rámci štúdie dopriali tri šálky denne, mali najnižšie riziko kardiovaskulárnych chorôb, koronárnej choroby srdca a infarktu. Konzumácia kávy bola tiež spojená s nižším rizikom neurologických problémov, vrátane Parkinsonovej choroby, Alzheimerovej choroby a depresie.

Zaujíma vás, koľko šálok vášho obľúbeného nápoja môžete denne vypiť?

Pozrite si, koľko miligramov kofeínu obsahujú jednotlivé nápoje:

  • Filtrovaná arabica 80–130 mg
  • Filtrovaná robusta 140–200 mg
  • Instantná káva 30–173 mg (najčastejšie 65–90 mg)
  • Espresso ristretto - 75 mg
  • Espresso - 60 mg
  • Espresso doppio - 150 mg
  • Red Bull - 80 mg (v 250 ml)
  • Coca-Cola - 24 mg (v 250 ml)

 

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie